tabung

Friday, March 29, 2013

Kpop Oh Kpop

sueomey's blog | 10:40 AM | 13Comments |
Hello dear Cik Dairy.. Annyeonghasaeyo!!
Mood aku nak menaip ada datang hari nih.. heeee..

krik krik,krik krik..

Okay.. ape cerita dengan tajuk entry aku kali ni?? Kpop Oh Kpop??.. Haa bagi yang minat gler Mamat/Minah korean ni mesti tertunggu-tunggu ape yang bakal ku ceritakan... betul tak??


Sape tahu nama band kat atas ni?? Ha teka cepat, aku bagi korang 10hinggit.. hehe..  acah je, peminat Kpop mesti tahu punyalah.. Ni la CN BLUE (yg tengah tu comeyl kn??).. kalau korang nak tahu dyorg ni pernah berlakon dalam satu drama.. Nak tahu ceritanya mcm mne?? korang baca kat sini  Heartstring..

Now, aku nak cerita sket tentang band/penyanyi dari Korea yang femes (yang aku cter ni band aku minat je la hehe).. Aigoo...pengaruh dyorg ni memang tersangat la kuat.. macam mana la dyorg ni boleh meletop-letop kebabom terus.. Dah berapa banyak tour konsert dyorg ni buat marata dunia.. Semuanya dapat sambutan hangat. Kan bagus kalau semua artis malaysia kita ni meletop- letop macam dyorang (mgkin satu hari nnti).. 

Pulak tu, sekarang penuh dengan fesyen orang korea, dari hujung rambut sampai hujung kaki.. bahkan style dri jepun yg dulu jadi ikutan pon boleh kalah ... 
Psstt !! bagi pendapat aku orang selain dari orang korea sendiri, kurang sesuai dengan fesyen-fesyen korea ni,.. nampak tersangat lah pelik... naik seram pulak nengoknye..hihi.. jgn marah aaa...


Okay, sila lah korang tengok picture yang aku ambik dari uncle google.. Gamsahabnida gugeul ajeossi !!


FT ISLAND

BTOB

MBLAQ

SNSD

BOYFRIEND

A PINK

MISS A

TEEN TOP

KARA


Ramai lagi sebenarnya, ni aku baru tunjuk separuh je.. Ape-ape pon, tak semua lagu dari setiap kumpulan ni aku suka.. Ade yang kurang best.. Tapi kebanyakannya best la.. hehe.. ni, kalau korang perasan la kan sesetengah lagu Kpop ni irama/beatnya sama macam lagu-lagu om putih..perasan tak?? lagu yang tak berapa nak femes, bila dah diconvert jadi lagu Kpop meletop habis.. Aku tak la kata dyorg tiru lagu orang lain, tapi muzik tu dengar macam sama je.. Kadang-kadang perasan jugak tapi peduli hape aku, yang penting lagunya best.. kikiki..

Kenapa orang terpikat dengan artis Kpop ni?? Haa.. sebab semuanya comel-comel.. tak kira boy or gurl, sme je.. Katanya artis korean ni banyak buat plastic surgery.. betul ke tak tu aku tak berani nak cakap la.. korang sendiri tgk dan nilai samada betul atau tak.. kekadang tu muka artis lelaki korea pon dah macam pempuan.. tapi tetap dipuja-puja (ehem,termasuk aku ler).. nak-nak lagi namja band, wahh menangis peminat dapat tengok artis Kpop buat show live depan mata dyorg.. nak juga aku merasa tengok show dyorg ni, tapi ntah bila agaknye ye???


Okay, tu sajelah setakat ni..nantikan entry aku yang seterusnya ya.. tentang ape??? tunggu.........
Annyeong!!

13 comments:

Lieza said...

tgk la email. kot2 adee event jemputan dari nuffnang ker? hahahahah

Anonymous said...

byk2 pic kat bwh ni, minat Teen Top je. Tapi actually, sy lebih minat pd B1A4 n Big Bang. Weeeheeeheee :D

sueomey's blog said...

@Nar Bana owwh yeke..huhu..xpelah..yg penting minat yang sama..kn??

Tuan askalani said...

peminat k pop rupenya..

Unknown said...

cik akak datang nie...hihi

http://sweetyzhanieyz83.blogspot.com/2013/04/segmen-bloglist-3-bulan-by-ainmfna.html

nota kaki : cik akak tinggalkan jejak tapak kaki nie..senang2 jemput ler datang ke rumah cik akak

sueomey's blog said...

@Tuan askalani hehe..minat jugak la..tp xdek la fanatik sgt..sekadar berhibur ;)

sueomey's blog said...

@Nao Mei thanks cik akak sudi singgah blog sue..nnti sue dtg blog cik akak ye.. ;)

dzafirahzain said...

saya tak minat band2 dia, sbb xsuma lagu best. tapi saya suka sgt character #JangKeunSuk ^^ artis cute smile ...

sueomey's blog said...

@Nur Dzafirah yeke..sue suka dua2, band suka pelakon pon suka..dyorg smua cute2 kn?? try bkk link ni #http://riviewdramakorea.blogspot.com/p/blog-page_1271.html msti suka pnye..hihi

Faridzuan said...

Hehe, saya pun dah terminat Kpop sejak tahun lalu. -.- Ha'ah, kawan saya tergila2 sekarang kat Yong Hwa CN Blue yang hensem gila tu, dahlah vokal suara pun buat orang remang bulu roma. :3

Chel Alalguring said...

wow... seriously depa cute.

sueomey's blog said...

@Faridzuan hehe..sue ske tgk mke dye yg hensem tu..nk nk lagi kalau dye bt mke serius..macho gler..

sueomey's blog said...

@Hafizah Alsa cute kan??antara yg sue display ni mne 1 yang plg cute??

'uncle' nuffnang