tabung

Monday, March 4, 2013

Oh My HandPhone Baru!

sueomey's blog | 12:31 PM | 3Comments |
Hallu Cik Dairy.. Selamat Pagi..

Alhamdulillah, pagi yang ceria. Hari yang baru aku harus tempuhi hari ni.. Mudah-mudahan segala pekerjaan berjalan dengan lancar.
So today i wanna talk about Oh My HandPhone Baru! haha nothing important. But just wanna share with my online dyries.. oh my English! btol ke aku sebut tu..ahh persetankan, janji aku faham sudah..hihi
On 2 March, aku keluar ke bandar nk ambik my maa pnye cermin mata sebab sis kat Nilam Optik dah mesej "cermin mata anda telah siap, sila datang ke Nilam Optik cawangan Jalan Tun Ismail Kuantan" haa begitulah mesejnya.
So, me, my sis & my mom pergi la ke sane nk ambik cermin mata. lepas je siap semua aku cakap nk ke Megamall kejap. My mom tanye nk buat ape g sane? aku cakap jela nk g tengok HP. "Kalau cukup budget nk bli untuk ma". My sis cakap "banyak duit nk blaje maa? hehe..aku senyum je.. dalam hati tu 'alah aku menyamar je gne duit aku, padahal duit abah bgi pg tadi' . Diorang ni still tak tahu yang aku berpakat dengan abah aku ni. Sebenarnya maa aku dah tahu aku nk gne rebat 1Malaysia tu untuk bli HP. Tapi dye tak tahu aku nk bli hari tu jugak. Sampi je kat Digi Center


Terus gi tanya kat kaunter tu "sis kalau saya nk bli HP gne rebat 1Malaysia boleh tak?" "boleh tapi dah ada no Digi tak?kalau blm bli dlu no digi kat level 2"jawab sis tu. Pastu dengan senang hati aku naik level 2 bli no digi, pastu turun balik ke Digi center. Tanpa bnyak cakap aku proceedkn terus. My sis & my mom nmpk mcm terkejut, mybe dlm hati tu 'aii bnyak duit budak ni'.. aku senyum jela.


Nah ni hasilnya comel kan??ni lah HP baru nya..ngeh2..dah balik tunjuk kat abah..dye senyum je, last-last aku pecahkan tembelang "ma tahu duit sape bli fon ni? duit ni..ni.."(aku tunjuk abah aku).. "owwhh..berpakat ye..."ma aku cakap..hehe.. alhamdulillah.thanks to abah sebab bagi duit bli HP ni untuk ma ganti fon yang dah agak lama dan rosak tu..

'uncle' nuffnang