tabung

Friday, March 22, 2013

'Uncle' NUFFNANG lagi??

sueomey's blog | 4:52 PM | 6Comments |
ANNYONGHASEYO CHINGGU..
okay, hari ni nk citer lagi pasal uncle nuffnang ni.. mybe ramai lagi kot blogger kt luar sne tak tau pasal ni..

 ni pon aku godek-godek info dri blogger jugak.. info ni aku terbaca dri blog e-dekz.blogspot.com.. 

hehe, ampun tuan tanah, ambe dah kredit blog tuan tanah kt blog ambe ni, jgn marah arr..hehe
aku rasa info ni berguna pada aku dan opkos berguna jugak pada bloggers yg tempek iklan nuffnang tu..

Okay, korang perasan tak ade blogger yg dtg tinggal jejak kat cbox & shoutbox korang dye tulis mcm ni "tembak iklan", "cuit-cuit digi" & etc.. So korang blh kate la mse tu dyorg dh klik iklan korg, tp ble korang tgk UNIK IP kt akaun nuffnang korg tinggi kan? but income masih kurang.. hah, korang tau kenapa?? BACA KT BAWAH NI OK..

Apabila NUFFNANGER atau PEMBACA Blog korang MengKLIK Ads/Iklan korang, diorang akan KLIK then TUTUP TERUS NEW WINDOWS IKLAN TERSEBUT SEBELUM ADS/IKLAN DIPAPARKAN SEPENUHNYA.

Ini menjadikan ID dan Link Blog korang
 yang dibawa oleh Ads/Iklan korang tak sampai ke Server Nuffnang, Apa yang diterima oleh Server adalah KOSONG tak membawa apa-apa pada KLIK yang dilakukan.


Ini juga terjadi kerana (Tuju Kepada Nuffnanger yang Aktif dalam Misi Klik):-

- Korang mahu cepat2 klik2 di blog tersebut supaya boleh, pergi ke blog lain untuk klik disamping promote link korang untuk diKLIK Semula

- Korang membuka terlalu banyak tab blog lain sehingga boleh mencecah 10 blog sekali gus, ini juga bergantung kepada KELAJUAN INTERNET KORANG, PC/LAPPY korang,  kalau korang buka sekali gus banyak blog, Internet dan Spec Komputer juga main peranan penting, MOZILLA FIREFOX juga, telah mengHADkan,pembukaan website dalam satu2 masa sebanyak 25 web je dalam perisiannya, 25web yang korang buka serentak menggunakan 400-700mb penggunaan RAM. So, bila korang buka blog secara serentak, perlu mengambil masa 15minit untuk blog2 lain dibuka sepenuhnya. Jadi perkara seperti ini akan melambatkan masa korang untuk misi KLIK dan untuk promote link korang untuk diKLIKkan, Jadi apa yang boleh korang buat ialah, Buka dalam 3 blog sekurang2nya pada satu masa, tutup semula dan buka semula 3 blog lain, ini dapat mengelakkan keSESAKan internet korang.. ARASSO??

Lain-Lain Sebab
- Nuffnanger yang mengKLIK Ads/Iklan menggunakan IP YANG SAMA
- Nuffnanger yang mengKLIK Ads/Iklan korang hanya BERLAKON didalam chatbox, tapi sebenarnya tak KLIK pon

Cara Mengatasi :

1) Apabila anda mengKLIK Ads Blog lain, Pastikan anda mengKLIK sehingga Keluar Sepenuh yang iklan itu (Dalam M.firefox, Page yang siap sepenuhnya akan di Statuskan sebagai “DONE”).

2) Membuka tidak terlalu banyak Blog Nuffnanger untuk MISI KLIK, setelah habis Blog pada Blogwalking pertama, lakukan semula dengan Blog2 lain pula, jangan terlalu tamak untuk mendapatkan KLIK dari nuffnanger, dan tidak gopoh

3) Pastikan IP Address yang anda gunakan tidak sama dalam setiap MISI KLIKyang dilakukan, anda boleh Semak IP Address anda di http://www.myipaddress.com/ ,
Setelah Semak pastikan IP anda berbeza dengan IP Misi sebelumnya.

4) Jika anda tiba di satu Blog yang tidak keluar Ads/Iklannya, anda boleh mencuba
refresh semula, ada ketika Ads/Iklan tidak keluar di sesetengah Blog tetapi Ada Terpapar di Blog lain, Ini bergantung kepada pencapaian internet atau server Nuffnang Sendiri.

5) Update Blog Anda Selalu, Jika link blog anda telah exchange di dalam blogroll Nuffnanger lain, pastinya mereka akan melihat pada blog yang Ada Update Terbaru, tak kisah la update itu ringkas atau tidak, manakala yang mempunyai LinkBox atau seangkatan dengannya, pastikan link di LinkBox anda Benar aktif dalam Update atau
Misi klik, ini dapat mengelakkan pembaziran penggunaan LinkBox anda dari
Bloggers2 yang hanya menyinggah.

6) Tidak perlu menipu dalam membuat Misi Klik, anda tidak rugi apa pun sekiranya anda tolong klik, Register Nuffnang adalah PERCUMA, PEMBAYARANpun bukan dari wang saku anda. Jadi jika mahu KLIK, Klik aje ler.

7) Jika diBLOG anda tidak kelihatan Ads/Iklan, Apa salahnya anda klik dahulu pada blog lain. Pada waktu berikutnya nanti, nuffnanger lain juga akan menjejak blog anda juga semula, tiada kerugian disitu. 


hah..begitu panjang lebarnya pencerahan mengenai Uncle Nuffnang ni..hehe.. so kepada sesiapa yang kaki klik iklan jgn la buat gitu ye..kalau dah kate kat chatbox tu korang tembak ke, shoot ke, klik ke buat la btl2..xdek ruginya.. sama2lah kita bekerjasama, sama2 dapat untung ye dak?? yg dah buat mcm tu tak mo buat lagi ye... 


Geulaeso, anyeong!

6 comments:

Unknown said...

oo macam tu ke...good info..kalo rajin klik la iklan nuffnang saya pulok..sy ni baru nak start mncari duit gn nuffnang.. :)

sue said...

@yati ghazali
hehe same lah kte miss yati..kalau rajin klik2 la jugak uncle sye ni hehe ;)

anakMommy said...

nice info... =)

sueomey's blog said...

@anakMommy thanks for reading n comment ;)

Dingdang said...

jangan menipu. tak berkat nanti. hehe.

sueomey's blog said...

@Nurul Faiz
kan?kan?sangat tak berkat ;)

'uncle' nuffnang